detusendagarna.blogg.se

Allt om de tusen dagarna och tusen nätterna.

- Sann kärlek är alltid värt att kämpa för.

Publicerad 2015-06-12 21:40:24 i Allmänt,

 
 

- Sann kärlek, är alltid värd att  kämpa för. 


Jag har gjort en resa jag inte förstod eller om jag visste om jag en dag skulle komma tillbaks.


Det har nästan gått 5 år sen jag lämnade allt.

Att leva ensam så länge.

Självmant.

För att hjärtat behöver vara ensam och ta sina egna strider.

Jag har berättat så många gånger att jag inte ville bli tämjd. Jag ville inte bli fångad av nån. Trots att allt jag ville var att älska, så var jag otjämjbar. Som ett sårat lejon. 

Men varför så länge? O hur har jag orkat?

För det är så mitt hjärta är.

Jag kan leva ensam i tusentals dagar för kvinnan mitt hjärta tillhör, en kvinna jag inte ens vet vem det är...

Men jag måste fortsätta kämpa från hjärtat...

När alla säljer sig själva för pengar och fame...

Så vet jag att det inte är min väg. Det är inte den jag är eller vill bli. 

Jag har sagt att jag hellre är ensam i tusentals nätter, än att förlora mig själv i en värld som försökte förändra mig till något jag inte är. För jag lovade mig själv att inte bli som dom. Att inte bli som en produkt av denna galna värld.

Jag behövde vara ensam...

Jag vet att alla inte förstod det just då.

Och även om det här har varit en lång process och en förvandling som alla följt, så känner jag själv att jag växer för varje dag. Jag växer så mycket, att jag växer från allt det jag varit och till och med min egen blogg. 

Jag har förändrats.

O jag har förlåtit mig själv, för att jag sårade och lämnade många som inte förstod mitt val, att jag försvann. O de sårade mig djupt. När folk inte kunde förlåta eller ta ett avsked och ett avlsut.

För allt jag nånsin önskade vara att få ett gott avslut innan jag lämnade.

Men jag upptäckte att människor är inte som jag.

De tror inte. De kämpar inte.

De ler lite stelt. Och fortsätter. Även fast de djupt inne skär i dem, att allt blev som de blev.

Men jag misströstar inte. 

För mitt hjärta kan kämpa igenom tusen tsunamis.

Och sanningen är att jag bara hyllar mitt förflutna och är tacksam.

För det skapar det här.

De skapar magin. 

Dessa ord.

Jag skulle inte byta det här mot nånting i världen.

Min själ och mitt tappra kämpande hjärta...

O jag tror att våra val i livet definierar oss. Vilka vi är...

Och när jag lämnar den här världen...

Så gjorde jag det med ett hjärta som aldrig gav upp, alla världens drömmar...

Även när dom försökte rasera mig...

För jag ger aldrig upp...

För det går inte stoppa det eller känna det här...

Det är därför jag är ett sårat lejon.

Det är därför jag aldrig vill bli tämjd.

Det är därför jag vill förändra världen.

För de vet inte vad som brinner i mitt bröst.

/ - D.

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-07-23 21:09:41

Du är den första människan som tänker som jag.. Har samma syn som dig om illuminati om världen, om sann kärlek och allt. Det är otroligt hur klockrent du träffar mig. Känner igen mig i ALLT du skriver och tro mig det är en sådan underlig och konstig känsla för har aldrig gjort det förr, aldrig hört någon människa som tänker som jag förr, det känns verkligen som att vi har samma hjärna. Så underligt. Men det ger mig styrka att veta att det finns enstaka personer ute i världen som faktiskt tänker som jag, nu har min väg korsat en av dom. Har alltid känt det som att jag är född vid fel århundrande eller på fel planet för trivs verkligen inte med dagens ytligheter, sexismen, egoism, pengar hysteri osv... Folk brukar inte förstå sig på mig och jag förstår mig inte på dom.

Jag försöker också göra en resa, försöker gå min egna väg,började för 2år sedan. Har sagt upp kontakten med ALLA gamla vänner, har inte någon kvar. känns väldigt ensamt ibland men får styrka från dina bloggar faktiskt. Men väljer hellre ensamhet än att ha sällskap av dessa egoistiska människor som styrs helt av sexismen, utseendefixering och festande,drickande. Jag styrs inte av något av det utan det är dessa saker jag vill hålla mig ifrån för det är verkligen inte hur jag är som person.. Så..
Har dock fastnat i min resa, går igenom en väldigt mörk stressig/ångest period just nu, jobbigt hemma, problem i familjen, sjukdom, jobbproblem och annat.. Så sitter fast men hoppas att jag kommer loss snart igen och kan fortsätta resan.
Jag har ingen aning om vart jag vill att den ska sluta, vet bara att jag vill försöka göra världen till en bättre plats, vill förändra den men känner mig så liten ibland. Hur ska lilla jag kunna förändra alla orättvisor i världen och dagens sjuka samhälle.. Har en sådan stark vilja men vet inte vart jag ska börja.. Det är så frustrerande.. Hur ska jag höras om jag inte är igenkänd runt om i världen? Jag vill inte ens vara känd, vill inte ha uppmärksamhet lr fame. Det är verkligen inte jag. Så HUR ska jag kunna förändra en hel värld och smtidigt vara osynlig?
Sen läser jag nyheterna om alla mord, alla fattiga människor som råkar illa ut, alla orättvisor runt om i världen, djurplågeri och blir ännu mer frustrerad och får så ont i hjärtat..så ont, är otroligt lättpåverkad av sådant. Känner andras människors/djurs smärtor rakt in i mitt eget hjärta. Händer ofta att jag får tårar i ögonen efter att ha läst nyheter lr hört något hemskt.. Vill kunna hjälpa alla dessa människor och djur, men hur? Om man inte har pengar, och inte syns, hur?

Jag vill iallafall tacka för att du finns. Känns typ som att jag är en annan art än nutida människorna. Att jag har vandrat runt och mött alla dessa märkliga varelser och känt mig väldigt ensam på det sättet att INGEN förstår sig på mig, hur jag tänker.. Men nu efter 22 år så har jag äntligen stött på en från min egna art och fått bekräftat att jag inte är helt ensam av min art. Känns verkligen så. Min förklaring låter nog väldigt konstigt men menar det, kan inte beskriva det tydligare än så. Känner en lättnad..
Så tack för att du finns och att du är du.

Det här är första gången i mitt liv som jag känner att "Här är en människa som jag skulle vara så tacksam över att ha i mitt liv, en verklig vän för livet", har ALDRIG känt det förut. Har velat vara helt själv utan vänner fram tills nu. Känns verkligen som att jag har hittat en person som har alla potential för att kunna bli en vän för livet.. Jag hoppas att det finns fler som tänker som du och jag i vårat kalla sverige. Det är av sådant folk som du och jag, som jag vill vara omringa av och öppna en dörr in i mitt liv till. Personer med samma tankesätt som än själv skulle nog ge än otroligt med energi i livet igenom alla medgångar och motgångar..

Grymt att du finns, hoppas att det finns fler personer där ute som är lika djupa som oss! Tack, ha det bäst!

Postat av: D.Dede

Publicerad 2015-08-18 21:03:58

Tack så hjärtligt Sanna! De värmer väldigt mycket :) Alltid en skön känsla när man hittar det man söker! Much Love! / - D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela